No Not Now

From Zappa Wiki Jawaka
Jump to: navigation, search

Lyrics

Ship Arriving Too Late To Save A Drowning Witch version

No, not now!
No, not now!
No, not now!
No, not now!
Maybe later
Maybe later

She say I'm free
She say I'm free
She say I'm free
She say I'm free
But I've had her sister
But I've had her sister

She can't decide
Whom she wanna ride
She can't decide
Whom she wanna ride
Tonight!
Tonight!
Tonight!

She changed her mind
She changed her mind
She changed her mind
She changed her mind
And I don't blame her
And I don't blame her

No, not now! (No, no, not now!)
No, not now! (No, no, not now!)
No, not now! (No, no, not now!)
No, not now! (No, no, not now!)
Maybe later
Maybe later

Shut up! You needs a vacation, boy!

The big ol' hat (The big ol' hat!)
The cowboy pants (Those cowboy pants!)
Transcontinental (It's a transcontinental!)
Hobby horse (Hobby-hobby horse!)
String beans to Utah (That's right!)
String beans to Utah (Tonight!)

Ah, the wife! (Ah, the wife!)
Oh, the waitress! (And thee waitress, too!)
Oh, the drive! (Yes, yes, the drive!)
All night long! (All night long!)
String beans to Utah (Yum-yum!)
String beans to Utah

Deliver string beans to Utah tonight (Giddyup!)
I better go fast or they won't be all right (All right!)
Deliver string beans to Utah tonight (Yum-yum!)
Donnie 'n Marie can both take a bite (Bite it, Marie!)
Hawaiian! Hawaiian! Hawaiian Lunch! (Hawaiian lunch!)

Boog-boog'm Dano! Murder One
No, not now! (No, no, not now!)
No, not now! (No, no, no, no, not now!)
No, not now! (No, no, not now!)
No, not now! (No, no, no, no, not now!)
Maybe later
Maybe later

She changed her mind (She changed her mind)
She changed her mind (You know she changed her mind)
She changed her mind (She changed her mind)
She changed her mind (You know she changed her mind)
And I don't blame her
And I don't blame her

She's sorta wild (She wild, she wild)
She's sorta wild (Really wild, really wild)
She's sorta wild (She wild, she wild)
A crazy child (Crazy child, crazy child)
Tonight!
Tonight!
Tonight!

There she goes (There she goes!)
Up and down (Up and down!)
Ride that bull (She's ridin' the bull!)
All around (All around!)
The best in town (She the best in town!)
Oh she goes (She go up, she go down!)
Up and down (I said up and down!)
Oh that bull! (The whole bull!)
The whole bull! (The whole bull!)
The whole bull! (The whole damn thing!)
The best in town! (Where she go?)

Ebzn-sauce!

Thing-Fish version

THING-FISH:
Wooo, looka-dat! A big ol' truck, 'n a box uh NODOZ, 'n ovuh deah, a greazy ol' dinuh where yo rubber bitch kin reassume part-time employment in her former professium: slingin' hash in de directium o' de blue-collar community!

MAMMY NUN ENSAMBLE (& THING-FISH):
No, not now! (Yep! Hafta do it now!)
No, not now! (Now's a good a time as any!)
No, not now! (Dis Ermerica, boy!)
No, not now! (I never promised you no Rose Garden!)
Maybe later (Ain't gone be no "later"!)
Maybe later (You got a hard row to hoe!)

She say I'm free (She not exackly "free"...)
She say I'm free (Mo' like "available fo' a limited time only".)
She say I'm free (Fo part-time industrial peruse-ment!)
She say I'm free (Look like ol' QUENTIM come back to peruse her one mo' time.)
But I like her sister (Wanna peruse her sister, too:)
But I like her sister (Dat what dem Gospel Folks dream 'bouts doin' in a dinuh!)

She can't decide (Now RHONDA can't decide...)
Whom she wanna ride (Ain't been ridin' no salami fum de wimp!)
She can't decide (I know she gwine be ridin' sumphin' putty soo.)
Whom she wanna ride (Ain't gone be no "Hobby-Horse" neetuh!)
Tonight (She need it tonite!)
Tonight (Any minnit now!)
Tonight (She so hot, it makin' her apron wrinkle, 'n smoke come pourin' out de back o' dat stupid paper hat!)

She changed her mind (Her rubber mind!)
She changed her mind (One o' de greatest minds of our time!)
She changed her mind (De girl gots talent!)
She changed her mind (An' she rinse-able, too!)
And I don't blame her (I don't blame her fo' rinsin' out what she had in dat mouf!)
And I don't blame her (But de bitch gotta earn a livin'!)

No, not now! (No, no, not now!) (Now when she needs it!)
No, not now! (No, no, not now!) (De wimp jes' mights fall asleep at de wheel...)
No, not now! (No, no, not now!) (... Git himseff all mashed up...)
No, not now! (No, no, not now!) (... An' lookin' like a pancake!)
Maybe later (Thass right, it could happen later!)
Maybe later (Dis de MAMMY NUN SHOW, folks! Anything can happen!)

THING-FISH:
Shut up! You needs a vacatium, boy! You gots de "White Line Fevum"! Coupla donuts 'n some cowboy music fix ya right up! Breaker-breaker! Git down wit de 'come-back! Sleepy wimp seek lastin' relationship wit anally-oriented 'luminum sidin' salesman!

MAMMY NUN ENSAMBLE (& THING-FISH):
The big ol' hat (Wit a big ol' hat!)
The cowboy pants (An' some cowboy pants!)
Transcontinental (Built like a trans-continentum!)
Hobby horse (Hobby-hobby hoss!)
String beans to Utah (Thass right!)
String beans to Utah (Tonight!)

Ah, the wife! (Ah, the wife!)
Oh, the waitress! (An' de waitress, too!)
Oh, the drive! (Oh, the drive!)
All night long! (All night long!)
String beans to Utah (Yum-yum!)
String beans to Utah

Deliver string beans to Utah tonight (Giddyup!)
I better go fast or they won't be all right (All right!)
Deliver string beans to Utah tonight (Yum-yum!)
Donnie 'n Marie can both take a bite (Bite it, Marie!)
Hawaiian! Hawaiian! Hawaiian Lunch! (Hawaiian lunch!)

No not now (No no not now)
No not now (No no no no not now)
No not now (No no not now)
No not now (No no no no not now)
Maybe later
Maybe later

She changed her mind (She changed her mind)
She changed her mind (You know she changed her mind)
She changed her mind (She changed her mind)
She changed her mind (You know she changed her mind)
And I don't blame her
And I don't blame her

She's sorta wild (She wild, she wild)
She's sorta wild (Really wild, really wild)
She's sorta wild (She wild, she wild)
A crazy child (Crazy child, crazy child)
Tonight
Tonight
Tonight

There she goes (Ooooh! There she goes!)
Up and down (Ooooh! Up and down!)
Ride that bull (She's ridin' de bull!)
All around (All around!)
The best in town (She de best in town!)
Oh she goes (She go up, she go down!)
Up and down (I said up an' down!)
Oh that bull! (De whole bull!)
The whole bull! (De whole bull!)
The whole bull! (De whole damn thing!)
The best in town! (Where she go?)

THING-FISH:
Ebzn-sauce!

Players On This Song

Thing-Fish version


Records On Which This Song Has Appeared

Singles

Valley Girl / No Not Now - Frank Zappa (1982)

True Glove - Frank Zappa & The Mothers (1984)

Zappa Albums & Side Projects

Tribute & Cover Albums

Notes About This Song

  • "Boog 'em, Dano" is a reference to "Book 'em, Danno" from the TV series Hawaii Five-O.

CC Clues In This Song